Επτά ναυάγια με τοξικά, εκτιμούν οι ιταλικές αρχές ότι υπάρχουν κοντά στους Παξούς, την Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο και τις ακτές της Μεσσηνίας, ύστερα από τις αποκαλύψεις σχετικά με την εμπλοκή της Μαφίας στη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων τις δεκαετίες του '80 και του '90. Πιστεύεται ότι περίπου 30 φορτηγά πλοία βυθίστηκαν εσκεμμένα στη θάλασσα, μαζί με το τοξικό ή και ραδιενεργό τους φορτίο και τώρα βρίσκονται διάσπαρτα στον βυθό της Αδριατικής και του Ιονίου.
Τα πλοία ήταν φορτωμένα με απόβλητα χημικών εργοστασίων, τα οποία η Μαφία αναλάμβανε να «εξαφανίσει» έναντι αδράς αμοιβής. Μάλιστα, πριν από μήνα, τα σόναρ ενός υποβρυχίου εντόπισαν το κουφάρι ενός βυθισμένου πλοίου 30 χιλιόμετρα ανοιχτά των νοτιοδυτικών ακτών της Καλαβρίας, κοντά στην πόλη Τσετράρο. Μέσα στο κουφάρι του «Κούνσκι»
βρέθηκαν 120 βαρέλια τοξικών αποβλήτων, ενώ τουλάχιστον ένα από αυτά βρέθηκε να κείτεται άδειο στον βυθό.
Το πλοίο βρέθηκε χάρη στον Φραντσέσκο Φόντι, πρώην «στέλεχος» της Μαφίας της Καλαβρίας, ο οποίος υπέδειξε το ακριβές σημείο του ναυαγίου και παραδέχθηκε ότι ήταν αυτός που το 1992 είχε βυθίσει το πλοίο, γεμίζοντάς το με εκρηκτικά. Ο Φόντι ομολόγησε τη βύθιση και άλλων δύο τέτοιων πλοίων, ενώ εκτίμησε ότι από τη δεκαετία του '80 έως τα τέλη της δεκαετίας του '90 έχουν υπάρξει ακόμη τριάντα τέτοια ναυάγια.
Με βάση την κατάθεση Φόντι, αλλά και τις επιμέρους αποδείξεις, τα επικίνδυνα απόβλητα που έχουν απορριφθεί στη θάλασσα στα τουλάχιστον 16 χρόνια που η Μαφία της Καλαβρίας ακολουθούσε την πρακτική αυτή, φθάνουν σε ύψος το Λευκό Ορος.
Ωστόσο, η Ιταλική περιβαλλοντική οργάνωση Λαγκαμπιέντε, εκφράζει φόβους ότι οι ύποπτες εξαφανίσεις πλοίων το επίμαχο χρονικό διάστημα στη Μεσόγειο είναι από 40 ως 100. Κανένα από αυτά τα πλοία δεν εξέπεμψε SOS, ενώ το πλήρωμά τους εξαφανίστηκε ως διά μαγείας.
Τον τελευταίο μήνα, έχει ξεκινήσει στην Ιταλία γιγαντιαία επιχείρηση για τον εντοπισμό και των υπόλοιπων βυθισμένων σκαφών, ενώ εκφράζονται φόβοι για το ενδεχόμενο νέας συγκάλυψης του σκανδάλου. Σημειώνεται ότι στις αρχές της δεκαετίας του '90 οι αρχές είχαν ξεκινήσει μια σειρά από έρευνες σχετικά με την απόρριψη επικίνδυνων αποβλήτων στις ακτές της Ιταλίας, της Ελλάδας, της Μάλτας και της Λιβύης, οι οποίες περιέργως διακόπτονταν λίγο πριν φτάσουν σε συγκεκριμένες αποκαλύψεις. Τις πρώτες υποψίες, που είχαν οδηγήσει στην πρώτη έρευνα, είχε κινήσει η βύθιση του πλοίου Rigel τον Σεπτέμβριο του 1987, επίσης ανοιχτά της Καλβαρίας.
Μυστηριώδεις εξαφανίσεις πλοίων
1985: Το «Νίκος 1» εξαφανίστηκε ενώ ταξίδευε από τη Λα Σπέτσια στη Λομέ του Τογκό. Τα ίχνη του χάνονται μεταξύ Λιβάνου και Ελλάδας.
1986: Το πλοίο «Mikigan» βυθίζεται ανοιχτά της Καλαβρίας.
1987: Στις 21 Σεπτεμβρίου, το πλοίο «Rigel» βυθίζεται 20 μίλια ανοιχτά του Capo Spartivento της Καλαβρίας.
1989: Tο «Αννι» με σημαία Μάλτας βυθίζεται σε διεθνή ύδατα, ανοιχτά των ακτών της Ραβένα.
1990: Τον Δεκέμβριο, το φορτηγό πλοίο «Ρόσσο» εξαφανίστηκε στην Τυρρηνική Θάλασσα, ανοιχτά της επαρχίας της Κοσέντζα.
1992: Το πλοίο «Κούνσκι» βυθίζεται ανοιχτά της ακτής της Κοσέντζα.
1993: Το πλοίο «Μάρκο Πόλο» εξαφανίζεται στο Στενό Σικελίας.
1995: Τον Νοέμβριο, το γερμανικό πλοίο «Koraline» βυθίζεται ανοιχτά των ακτών της Ούστικα.
Πηγή: Καθημερινή
Το 2030, κυρ-Στέφανε, θα το γλεντήσουμε…
Πριν από 13 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου