Εντός του Ιουλίου θα μπορούν οι καταναλωτές να ενημερώνονται από το ηλεκτρονικό Παρατηρητήριο Τιμών για τις τιμές αρχικά σε 160 προϊόντα (περίπου 2.000 κωδικούς) και στην πλήρη ανάπτυξή του, στο τέλος του χρόνου, σε 80.000 κωδικούς.
Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης Κ.Χατζηδάκης, αναπτύσσεται ένα πανελλήνιο δίκτυο συλλογής, επεξεργασίας, ανάλυσης και σύγκρισης τιμών προϊόντων και υπηρεσιών που στην πλήρη ανάπτυξή του θα αφορά τρόφιμα - ποτά (είδη σούπερ μάρκετ, λαϊκών αγορών, ιχθυοπωλείων κ.λπ.), βιομηχανικά είδη (καύσιμα, ορυκτέλαια, σχολικά είδη, ανταλλακτικά, καλλυντικά) καθώς και υπηρεσίες (ιδιωτικά σχολεία, χώρους στάθμευσης, συνεργεία, ασφαλιστικές).
Στην πρώτη φάση αφορά μόνο σε 160 προϊόντα με κωδικούς σούπερ μάρκετ και οι καταναλωτές θα μπορούν αν ενημερώνονται μέσω Διαδικτύου, ενώ μέχρι το Σεπτέμβριο υπολογίζεται να έχουν εγκατασταθεί και τα infokiosks (ειδικά ηλεκτρονικά μηχανήματα ενημέρωσης) με διαδραστικές επιφάνειες τα οποία θα τοποθετηθούν σε κεντρικά εμπορικά σημεία.
Σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν 10 σε όλη τη χώρα (5 στην Αθήνα και 5 στην υπόλοιπη Ελλάδα), με προοπτική στο μέλλον να τοποθετηθούν περισσότερα.
Η εμβέλεια δράσης του Παρατηρητηρίου θα καλύπτει το σύνολο της χώρας, αλλά σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει από Αθήνα Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο.
Η τιμοληψία θα γίνεται από τιμολήπτες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και από τις νομαρχίες, ενώ στη δεύτερη φάση στόχος είναι να υπογραφεί ένα μνημόνιο συνεργασίας με τις επιχειρήσεις ώστε χωρίς τη βοήθεια των τιμοληπτών και μόνο με ενημέρωση από τα ίδια τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις για τις τιμές λιανικής να εισέρχονται τα δεδομένα στο δίκτυο.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου για την εκτίμηση της κυβέρνησης εάν υπάρχει ή όχι ακρίβεια στην αγορά, ο υπουργός σημείωσε ότι «το ψέμα έχει κοντά πόδια. Επενδύουμε στην αλήθεια και τη διαφάνεια. Δεν έχουν αντιμετωπιστεί όλα τα προβλήματα στην αγορά αλλά υπάρχει πρόοδος και οι καταναλωτές βλέπουν και αντιλαμβάνονται ποια είναι η αλήθεια και βγάζουν τα συμπεράσματά τους».
Ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Γ.Οικονόμου ανέφερε ότι το συγκεκριμένο εργαλείο θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό στην αγορά. Για την επόμενη φάση του έργου, θα γίνει προκήρυξη μέσα στον Ιούνιο μέσω του ΕΠΑΝ 2 και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Στην πλήρη ανάπτυξη του έργου ο καταναλωτής θα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για να φτιάξει το δικό του καλάθι με προϊόντα και υπηρεσίες θα κάνει συγκρίσεις τιμών με άλλες περιοχές και με άλλες επιχειρήσεις της περιοχής του, ενώ για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το Διαδίκτυο θα υπάρχουν οθόνες προβολής μέσω των ΜΜΕ, όπως με εμφάνιση πληροφοριών σε μπάρα κατά τη διάρκεια τηλεοπτικών προγραμμάτων, σε ειδικές στήλες εφημερίδων, με τηλεφωνική επικοινωνία (φωνητική πύλη ή προσωπική επικοινωνία) και με τα ηλεκτρονικά μηχανήματα ενημέρωσης σε κεντρικά σημεία των πόλεων.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Καραμανλής: Αντώνη σε… έφαγε η έντονη κριτική
Πριν από 12 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου