Σάββατο 16 Μαΐου 2009

Παιδιά από όλη την Ελλάδα μιλάνε για τον δικό τους Δεκέμβρη


Τα γεγονότα του Δεκέμβρη, μέσα από τα μάτια 211 παιδιών από όλη την Ελλάδα, που όμως εκείνες τις μέρες βρίσκονταν στην Αθήνα, παρουσιάζονται από το μαθητικό περιοδικό Schooligans.

Το 97% των παιδιών αναφέρει ότι έγιναν εκείνες τις μέρες πορείες στην πόλη τους και το 75% δηλώνει ότι συμμετείχε. Στην ερώτηση «γιατί πήγες στην πορεία» οι απαντήσεις ποικίλλουν:
-Γιατί έβραζα!
-Γιατί πιστεύω ότι ήταν καθήκον μου σαν πολίτης
-Γιατί κάπως έτσι αποτρέπουμε παρόμοια περιστατικά στο μέλλον
-Γιατί ένιωθα υποχρέωση απέναντι στον Αλέξη
-Γιατί μπορεί να ήμουν στη θέση του
-Γιατί δεν είμαι νεοέλληνας
-Γιατί θέλω κάποια στιγμή να κάνω κάτι για να αλλάξει αυτός ο γαμημένος κόσμος
-Γιατί δεν γουστάρω αυτοί που φέρουν το σήμα της πατρίδας μου στο χέρι και στην καρδιά να σκοτώνουν
-Γιατί ένιωσα ότι απειλούνται τα δικαιώματά μου και ότι το κράτος δικαίου για το οποίο έμαθα στο σχολείο δεν υφίσταται

Το 37% των παιδιών που πήραν μέρος στην έρευνα δηλώνει ότι οι γονείς τους ενθάρρυναν να πάνε στις πορείες, το 34% τονίζει ότι οι γονείς του δεν πήραν θέση. Ακόμα, το 81% αναφέρει ότι δεν πέταξε αντικείμενα ενώ το 18% παραδέχεται ότι το έκανε. Από αυτούς, το 45% πέταξε νεράτζια, αβγά, γιαούρτια, μπουκάλια νερό, ντομάτες κλπ, το 36% πέτρες, το 9% μολότοφ και το 10% λουλούδια, καφέδες κλπ. Σχετικά με τον ποιον στόχευαν αυτά τα αντικείμενα, το 68% αναφέρει ότι τα πέταξε εναντίον αστυνομικών και το 21% εναντίον τράπεζας.

Τα παιδιά αναφέρουν και για ποιους λόγους πέταξαν αντικείμενα:
-Πέταξα στις τράπεζες γιατί κλέβουν τον κόσμο
- Πετάξαμε μπαλονάκια με χρώμα στους αστυνομικούς. Δώσαμε χρώμα στις θλιμμένες φάτσες τους.
- Γιατί εκείνη τη στιγμή τους μισούσα.
- Πέταξα ένα δακρυγόνο πίσω σε έναν αστυνομικό που με χτύπησε με κλομπ.
- Τους πέταξα πέτρες γιατί μου πέταξαν κι αυτοί.

Επιπλέον, το 40% των παιδιών επισημαίνει ότι τους έχει φερθεί άσχημα αστυνομικός, το 55% δηλώνει το αντίθετο. Στην ερώτηση πως ένιωθαν εκείνον τον καιρό, απαντούν:
-Νευριασμένη με τους μπάτσους που ήταν στον κόσμο τους, με αυτούς που την είδαν επαναστάτες 9ενώ έκαναν αυτά που κατηγορούσαν) και με τον εκθεσά που δεν έκανε ούτε μια τόσο δα συζήτηση μέσα στην τάξη.
-Ότι πολεμάω για κάτι δίκαιο
-Νεκρός
-Ζωντανός
-Πολιτικοποιημένη. Επιτέλους.
-Ένιωθα λες και η πόλη ήταν επιτέλους δική μας.
- Νευριασμένος επειδή όλοι νοιάζονταν μόνο να υπερασπίσουν τις ιδέες τους: πολιτικοί, αναρχικοί, αστυνομικοί.
- Ένιωθα σαν να ήμουν στην ταινία «Sin City». Ήταν περίεργο εκεί που είχες συνηθίσει να κυλάνε όλα ήρεμα και βαρετά σε αυτή την πόλη, να την βλέπεις ξαφνικά να καίγεται. Κάτι μου άρεσε σε αυτό.

Στην ερώτηση αν πιστεύουν πως άλλαξε κάτι μετά των Δεκέμβριο, έδωσαν τις εξής απαντήσεις:
-Τίποτα
-ΤΑ ΠΑΝΤΑ!
-Μπα...όλοι ξέχασαν.
-Μόνο μέσα μου.
-Μια μικρή αναταραχή συνείδησης στους περισσότερους που χάνεται με τον καιρό.
- Άλλαξε η γνώμη μου για τους αστυνομικούς. Τους μίσησα αν και δεν είναι όλοι ίδιοι.
- Σε μένα, ναι. Στους αστυνομικούς και στους μεγάλους, όχι. Τα ίδια σκατά παρέμειναν.
- Τίποτα. Γιατί είστε όλοι πρόβατα.
- Απλώς ο λαός πήρε επιτέλους το πάνω χέρι για λίγες μέρες
- Μπα. Τις ίδιες μαλακίες θα κάνουν πάντα οι μπάτσοι.
- Ίσως ο κόσμος να έγινε πιο συντηρητικός.
- Απλά βρήκανε στήριγμα για διάφορες μαλακίες όπως το να μας σταματάνε όταν μας βλέπουν με κουκούλα.
- Γίναμε, νομίζω, λιγότερο εγωιστές. Πιστεύω ότι ο καθένας μας έκανε σκέψεις που τον έκαναν καλύτερο άνθρωπο
- Όχι. Όλοι πέσανε για ύπνο πάλι. Καληνύχτα Κεμάλ. Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ.
- Τα κανάλια μπήκαν σε μια φάση τρομοκρατίας των πολιτών και κάπως έτσι τέθηκε πάλι το θέμα της χρήσης καμερών
- Κατάλαβαν ότι δεν είμαστε όσο ρομπότ νομίζουν
- εν είμαι πια αμέτοχος σε ό,τι έχει να κάνει με καταπάτηση των δικαιωμάτων μου
- Οι γονείς μας γίνανε πιο κλειστοφοβικοί. Θέλουν να βγαίνουμε πλέον με δόσεις.
- Ο κόσμος δεν κοιμάται πια.

Πηγή: Scooligans
Φωτογραφία: 3.bp.blogspot.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου