Πεδίο σύγκρουσης τεράστιων συμφερόντων με ανυπολόγιστες οικονομικές και πολιτικές διατάσεις αποτελεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Αιτία η υπόθεση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία και τα μέτρα που θα επιβαρύνουν οικονομικά τις ναυτιλιακές εταιρείες, εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Πρόκειται για μία υπόθεση όπου παίζονται δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια και στην οποία δεν έχουν πέσει τα φώτα της δημοσιότητας σε βαθμό ανάλογο της κρισιμότητάς της, γεγονός που από μόνο του προκαλεί εντύπωση.
Η ναυτιλία, μαζί με τις αεροπορικές μεταφορές, θα κληθούν να καλύψουν την μαύρη τρύπα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την χρηματοδότηση των προγραμμάτων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα -CO2 και των άλλων αερίων του θερμοκηπίου εν όψει της επικείμενης συνδιάσκεψης των Κρατών-Μερών της Διεθνούς Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (UNFCCC) στην Κοπεγχάγη τον Δεκέμβριο 2009, γνωστή και ως η μετα-Κυότο εποχή.
Σύμφωνα με μελέτες η UNFCCC θα απαιτούσε 100 - 160 δισ. δολάρια ετησίως για τη χρηματοδότηση ενός παγκόσμιου πακέτου μέτρων για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως.
Ο Διοικητικός Γραμματέας της UNFCCC Yvo de Boer, δήλωσε πρόσφατα πως ο τομέας των ναυτιλιακών μεταφορών θα μπορούσε να συνεισφέρει πάνω από 4 δισ. δολάρια ετησίως, ενώ άλλες πηγές εκτιμούν πως οι ναυτιλιακές και οι αεροπορικές μεταφορές μαζί θα μπορούσαν να φτάσουν τα 10 δισ. δολάρια!
Οι κόντρες
"Οι εκπομπές της ναυτιλίας που επιδρούν στο παγκόσμιο κλίμα είναι ελάχιστες συγκρινόμενες με άλλων μέσων μεταφοράς με βάση τις παρεχόμενες υπηρεσίες μεταφοράς (2-4% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα)" τονίζουν εφοπλιστικοί κύκλοι και προσθέτουν:
"Τα πλοία καταναλώνουν καύσιμα εξ ανάγκης και αναπόφευκτα εκπέμπουν CO2 για να μεταφέρουν το παγκόσμιο εμπόριο. Φορολογία για την εκπομπή CO2 από τα πλοία, άμεση ή με τη μορφή της εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών, θα ήταν στην ουσία φορολογία στο εμπόριο και στο κόστος διαβίωσης".
Ατμοσφαιρική ρύπανση
Στον αντίποδα υπάρχουν εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση από τη ναυτιλία δεν είναι τόσο αθώα, όσο υποστηρίζουν οι επίσημοι φορείς. "Οι ρύποι από τα πλοία, μετά την εκπομπή τους μπορούν να μεταφερθούν σε μεγάλες αποστάσεις και να επιδράσουν στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα χερσαίων περιοχών. Οι αυξημένες συγκεντρώσεις και ο αυξημένος ρυθμός εναπόθεσης των ρύπων έχουν αρκετά αρνητικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα οι αυξημένες συγκεντρώσεις σωματιδίων στην ατμόσφαιρα έχουν συνδυασθεί με αυξημένη θνησιμότητα στην Ευρώπη" τονίζουν επιστημονικοί φορείς.
Του Μηνά Τσαμόπουλου
Το 2030, κυρ-Στέφανε, θα το γλεντήσουμε…
Πριν από 10 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου