"Για την αδειοδότηση μιας μόνο κεραίας εμπλέκονται 9 υπηρεσίες και χρειάζονται το λιγότερο 2 χρόνια, τη στιγμή που στην Ευρώπη απαιτούνται μόνο μία ή δύο υπηρεσίες και ο μέσος όρος του χρόνου αδειοδότησης είναι μόλις 7,2 μήνες" τονίζει στο kerdos.gr ο κ.Γιώργος Στεφανόπουλος γενικός διευθυντής στην ΕΕΚΤ (Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας).
Ο κ. Στεφανόπουλος, μιλώντας στη Γιώτα Ηλιού, σημειώνει πως : "για το δίκτυο πρόσβασης, οι Cosmote, Vodafone και Wind, έχουν προγραμματισμένες επενδύσεις που πλησιάζουν το 1,5 δισ. ευρώ για την ερχόμενη τριετία" και σχολιάζοντας την υπόθεση περί ταυτοποίησης των καρτοκινητών επισημαίνει ότι αντί να προωθείται πλήττεται η εξάπλωση της ευρυζωνικότητας ενώ ζητά μετά τη δημοσίευση του σχέδιου νόμου, να υπάρχει επαρκής χρόνος και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για ουσιαστική δημόσια διαβούλευση και την υποβολή απόψεων και προτάσεων.
Διαβάστε το αναλυτικό κείμενο της συνέντευξης:
Ερ: Πως μεταφράζεται η αδυναμία της δημόσιας διοίκησης να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να παρέχει τις νόμιμες άδειες στους σταθμούς βάσεως, για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας;
Η δαιδαλώδης διαδικασία για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα σε πρώτη ανάγνωση μεταφράζεται σε τεράστιες καθυστερήσεις στην έκδοση των αδειών. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι για την αδειοδότηση μιας μόνο κεραίας εμπλέκονται 9 υπηρεσίες και χρειάζονται το λιγότερο 2 χρόνια, τη στιγμή που στην Ευρώπη απαιτούνται μόνο 1 ή 2 υπηρεσίες και ο μέσος όρος του χρόνου αδειοδότησης είναι μόλις 7,2 μήνες. Αυτή η αδυναμία της δημόσιας διοίκησης να εφαρμόσει τη νομοθεσία, έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να έχουν καταθέσει εμπρόθεσμα το σύνολο των απαραίτητων εγγράφων για τους σταθμούς βάσης που λειτουργούν, αλλά αυτοί να είναι τυπικά παράνομοι σε ποσοστό 90%. Οι παρενέργειες αυτής της πραγματικότητας έχουν σχέση με τη δημιουργία κλίματος επιφυλακτικότητας από τις τοπικές κοινωνίες, την εμπλοκή σε χρονοβόρες δικαστικές διαμάχες και την απώλεια σταθμών βάσης με συνέπεια τη μείωση της ποιότητας της υπηρεσίας.
Οι εταιρείες του κλάδου ζητούν το αυτονόητο: τη μείωση της γραφειοκρατίας στο καθεστώς αδειοδότησης για την επίσπευση των διαδικασιών. Πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό αν καθιερωθεί μια κεντρική αρχή παρακολούθησης (π.χ. ΕΕΤΤ, ή το ΥΜΕ) που θα έχει τη δικαιοδοσία να εξετάζει πιθανές καθυστερήσεις σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας αδειοδότησης και να επεμβαίνει σχετικά για την επίλυσή τους.
Ερ: Με ποιους ρυθμούς ανάπτυξης τρέχει ο κλάδος;
Με έσοδα της τάξης των 4,6 δισ. το 2007, η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός, σε μέγεθος, κλάδος. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. H συσχέτιση και η αλληλεπίδραση της κινητής τηλεφωνίας με τους υπόλοιπους κλάδους, την καθιστούν κλάδο καθοριστικό για τις εξελίξεις στο σύνολο της οικονομίας.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια μείωση του ρυθμού ανάπτυξης εσόδων. Αυτή η μείωση οφείλεται, αφενός, στις χαμηλότερες τιμές που συνεχώς προσφέρουν οι εταιρείες στα πλαίσια ανταγωνισμού αλλά και στην "είσοδο" λιγότερων νέων πελατών. Βέβαια, παρόλο που ο ρυθμός αύξησης των νέων πελατών έχουν ελαττωθεί σημαντικά, ο χρόνος ομιλίας έχει αυξηθεί. Ταυτόχρονα, όμως, η πτώση των τιμών λιανικής δεν μπορεί να δώσει ανάλογους ρυθμούς ανάπτυξης με το παρελθόν. Ο τρόπος που θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση εσόδων, είναι μέσα από την προσφορά νέων υπηρεσιών και σε αυτή την κατεύθυνση επενδύουν οι εταιρείες.
Ερ: Οι επενδύσεις των 3 μεγάλων του κλάδου, "κοιτούν" προς τις νέες τεχνολογίες που μετατρέπουν το κινητό τηλέφωνο και σε μέσο εισόδου στο διαδίκτυο. Τι ποσά θα διατεθούν, σε ποιο χρονικό ορίζοντα και ποια τα οφέλη για το Δημόσιο και την αγορά εργασίας;
Η αγορά της κινητής τηλεφωνίας στηρίζεται στην καινοτομία για να μπορεί να προσφέρει στο ευρύ κοινό αξιόπιστες, οικονομικότερες και πληρέστερες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, οι υπηρεσίες σύγκλισης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο από οικιακούς όσο και από εταιρικούς χρήστες, και να διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα όλων. Η διευκόλυνση της επικοινωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, στο κέντρο και την περιφέρεια, αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για την επιχειρηματικότητα.
Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν ευκαιρία για τόνωση της αγοράς και της ζήτησης μέσα από νέες επενδύσεις. Συγκεκριμένα για το δίκτυο πρόσβασης, οι Cosmote, Vodafone και Wind, έχουν προγραμματισμένες επενδύσεις που πλησιάζουν το 1,5 δισ. ευρώ για την ερχόμενη τριετία. Παράλληλα, βέβαια χρειάζονται και επενδύσεις για νέες εφαρμογές, υπηρεσίες και διάθεση περιεχομένου μέσω κινητού.
Ο κλάδος εισέρχεται πλέον σε φάση ωρίμανσης και η ανάπτυξή του σε ορίζοντα πενταετίας (2013) θα εξαρτηθεί από τη δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος και την ανάπτυξη εσόδων από νέες υπηρεσίες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις (Μελέτη ΟΠΑ - ICAP), το γεγονός αυτό θα επιτρέψει την αύξηση των δημοσίων εσόδων σε 2,7 δισ. ευρώ, αλλά και την αύξηση των θέσεων εργασίας σε 100.000.
Βεβαίως για να γίνει αυτό, η αγορά των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, θα πρέπει να κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα που αφορά στο φάσμα. Οι εφαρμογές του μέλλοντος και ιδίως αυτές που χρειάζονται mobility - δηλαδή όλες - απαιτούν ταχύτητες και χωρητικότητες. Αυτό προϋποθέτει όχι μόνο επαρκές και κατάλληλο φάσμα, αλλά και την απελευθέρωση κατάλληλων φασματικών περιοχών.
Ερ: Χρεώνεται το Δημόσιο και σ΄ αυτή την περίπτωση με το κόστος της γραφειοκρατίας;
Φυσικά και υπάρχει ευθύνη της Πολιτείας. Αυτό μάλιστα αποτελεί κομβικό σημείο στην εξέλιξη της αγοράς και όσο πιο σύντομα το κατανοήσουν οι αρμόδιοι Φορείς τόσο πιο θετικά θα είναι τα αποτελέσματα στην αναπτυξιακή πορεία του Κλάδου.
Στην Ελλάδα η αδειοδότηση κοστίζει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα παίρνει περισσότερο χρόνο, και για πρώτη φορά στην ιστορία του κλάδου η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει πίσω από τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς δείκτες ανάπτυξης. Οι καθυστερήσεις στην αδειοδότηση έχουν μεγάλο κόστος τόσο σε χρόνο όσο και σε κεφάλαιο. Κάτι που εξ' ορισμού αντιτίθεται στις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές. Επιπλέον, οι αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες για την αποδοχή των δικτύων, όχι μόνο εμποδίζει επιπλέον την ανάπτυξη του Κλάδου, αλλά θέτει καθημερινά σε κίνδυνο και το υφιστάμενο δίκτυο.
Ερ: Σχολιάστε μας, με βάση την εμπειρία σας τη φορολόγηση της πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω του φορητού τηλεφώνου;
Οι κινητές ευρυζωνικές υπηρεσίες αποτελούν σημαντική στρατηγική επιλογή για τη μείωση του ψηφιακού χάσματος και τη σύγκλιση με την ΕΕ. Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει πρόνοια για την τόνωση της ζήτησης κινητών ευρυζωνικών υπηρεσιών από το κράτος. Αντί αυτού, με τη φορολόγηση της πρόσβασης στο κινητό ευρυζωνικό internet, παρουσιάζεται ένα "αντί-κίνητρο" για το ευρύ κοινό.
Η ευκολία της άμεσης πρόσβασης, από οποιοδήποτε σημείο, σε ανεξάντλητες πηγές πληροφορίας μέσω της κινητής ευρυζωνικότητας, καθιστά την ευρυζωνική κινητή τηλεφωνία την τεχνολογία του μέλλοντος. Η Πολιτεία δεν πρέπει να αδρανήσει σ' αυτήν την πρόκληση, ειδικότερα όταν η χώρα μας είναι ουραγός σήμερα στη διείσδυση της ευρυζωνικότητας.
Ερ: Πότε θα δούμε μείωση των τιμών στα τέλη τερματισμού;
Χρόνο με το χρόνο υπάρχει μια σταδιακή μείωση τιμών στα τέλη τερματισμού και μάλιστα τα τελευταία χρόνια, με διψήφιους ρυθμούς. Υπολογίζεται ότι στην επόμενη διετία οι τιμές θα βρίσκονται στο 50% των σημερινών.
Ερ: Ποιο είναι το πελατολόγιο των ελληνικών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας (συνολικά μερίδιο πίτας και νέες συνδέσεις)
O συνολικός αριθμός συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας στην χώρα μας αυτή τη στιγμή ξεπερνά τις 19,5 εκατομμύρια, με το ποσοστό διείσδυσης να φτάνει στο 178,62%. Όσον αφορά τις νέες συνδέσεις, στα τέλη Μαρτίου, είχαμε 737.772, έναν αριθμό σημαντικό που μας αποδεικνύει ότι η ζωή του κάθε Έλληνα εξαρτάται σημαντικά από τη σχέση της με τον κλάδο της Κινητής Τηλεφωνίας. Σύμφωνα με την κοινωνικό-οικονομική αποτίμηση του κλάδου η κινητή τηλεφωνία αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για επαγγελματίες. Συγκεκριμένα 7 στις 10 από τις μικρότερες επιχειρήσεις και 8 στις 10 από τις μεγαλύτερες θεωρούν αδύνατο / αρκετά δύσκολο να διεκπεραιώσουν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες χωρίς τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.
Ερ: Ποια είναι η θέση της Ενωσης για την ταυτοποίηση των καρτοκινητών;
Έχουμε εκφράσει επανειλημμένα και επίμονα την επιθυμία μας να καταθέσουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία μας, πάνω στα συγκεκριμένα θέματα του νομοσχεδίου, κάτι που δε βρήκε ανταπόκριση μέχρι σήμερα. Φυσικά και δεν είμαστε αντίθετοι με το πνεύμα του νόμου. Η ΕΕΚΤ, όμως, θεωρεί ότι η εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου θα επιφέρει πολλαπλές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις και προτείνει μετά τη δημοσίευση του σχέδιου νόμου, να υπάρχει επαρκής χρόνος και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για ουσιαστική Δημόσια Διαβούλευση και την υποβολή απόψεων και προτάσεων, τόσο από τον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας όσο και από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Σ' αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι, οι λίγες χώρες που εφαρμόζουν σήμερα κάποιο σύστημα ταυτοποίησης χρηστών κινητής τηλεφωνίας, κατέληξαν σε αυτό μετά από πολύμηνο διάλογο με τους φορείς της αγοράς και τις ανεξάρτητες αρχές και έδωσαν επαρκή χρόνο και για την εφαρμογή του. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ισπανία μετά από το πέρας του διαλόγου, δόθηκε διετής προθεσμία για την εφαρμογή του νέου νόμου. Στη Μεγάλη Βρετανία, μετά τη διαβούλευση, το σχέδιο νόμου ανακλήθηκε ως μη ρεαλιστικό και επαναπροσδιορίζεται σε νέα βάση. Η ταχύτητα με την οποία προωθείται το Σχέδιο Νόμου στη χώρα μας, εγκυμονεί προβλήματα για την ουσιαστική εφαρμογή του.
Η ΕΕΚΤ θα καταθέσει προτάσεις για τη βελτίωση του νομοσχεδίου, οι οποίες εκτιμούμε ότι θα βοηθήσουν στην όσο το δυνατόν πιο επιτυχημένη υλοποίηση του.
Τα μερίδια αγοράς που κατέχουν οι εταιρείες
Υπενθυμίζετάι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που εξέδωσαν οι εταιρείες για το πρώτο τρίμηνο του 2008, την πρώτη θέση -όσον αφορά στον συνολικό αριθμό συνδέσεων- κατέχει η Cosmote, με 42,95%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Vodafone με 30,16% και στην τρίτη η Wind με 26,89%.
Όσον αφορά τις νέες συνδέσεις διατηρείται η ίδια "ιεραρχία" με την Cosmote στο 70,27%, την Vodafone στο 19,79%, και την Wind στο 9,94%
Κέρδος online 16/6/2009 19:24
Το ΥΠΕΞ και τα «σύνορα της καρδιάς του Ερντογάν»
Πριν από 3 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου