Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2009

Λίγο κρασί, λίγο κρέας και πολύ λάδι

Εχει αποδειχθεί από πολυάριθμες μελέτες ότι η αποκαλούμενη μεσογειακή διατροφή αποτελεί «διαβατήριο» υγείας και μακροζωίας. Τώρα μια νέα μελέτη με ελληνική υπογραφή έρχεται να δείξει ποια από τα κύρια «συστατικά» αυτής της διατροφής είναι εκείνα που ανοίγουν διάπλατα την πόρτα σε... πολλά και καλά χρόνια ζωής. Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό «Βritish Μedical Journal» και η οποία είχε επικεφαλής την ομότιμη καθηγήτρια Διατροφής και Προληπτικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κυρία Αντωνία Τριχοπούλου , η κατανάλωση κρασιού με μέτρο, πολλών φρούτων και λαχανικών, ελαιολάδου αλλά και η μείωση του κόκκινου κρέατος είναι οι βασικοί παράγοντες της «συνταγής» της μακροβιότητας. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η συγκεκριμένη μελέτη, η οποία περιελάμβανε 23.000 άτομα, είναι η πρώτη που διερευνά ποια μεμονωμένα στοιχεία της μεσογειακής διατροφής προσφέρουν τη μεγαλύτερη προστασία ενάντια στη θνησιμότητα.

Οπως εξηγεί στο «Βήμα» ο καθηγητής Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ κ. Δ. Τριχόπουλος ο οποίος συνεργάστηκε στη μελέτη, τα στοιχεία έδειξαν ότι όσοι από τους συμμετέχοντες είχαν υιοθετήσει τα περισσότερα «συστατικά» της μεσογειακής διατροφής είχαν 14% περισσότερες πιθανότητες να βρίσκονται ακόμη στη ζωή έπειτα από οκτώ χρόνια. «Ωστόσο στη συγκεκριμένη μελέτη αναζητήσαμε το πόσο συμβάλλουν οι διαφορετικοί παράγοντες στην προστασία που παρέχει το συγκεκριμένο είδος διατροφής ενάντια στη θνησιμότητα. Είδαμε ότι το λάδι συμβάλλει κατά 10% σε αυτή την προστασία. Αν, όμως, λάβουμε υπόψη ότι το λάδι συνδυάζεται με κατανάλωση κυρίως λαχανικών και οσπρίων, η συνολική συμβολή αυτών των τριών παραγόντων στην προστασία από τη θνησιμότητα ανέρχεται σε 35%. Συγχρόνως η συμβολή των φρούτων είναι της τάξεως του 10%».

Ο παράγοντας που φάνηκε να κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά ακούει, όμως, στο όνομα κρασί. Ο καθηγητής λέει ότι «η μέτρια κατανάλωση κρασιού- ένα με δύο ποτήρια για τις γυναίκες ημερησίως και τρία με τέσσερα για τους άνδρες- φάνηκε να συμβάλει ως και 24% στην προστασία από τη θνησιμότητα».

Το παζλ της μακροζωίας συμπληρώνει η μείωση της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος, η οποία φάνηκε να συμβάλλει κατά 15% στην προστασία από τη θνησιμότητα. «Οσο λιγότερο κρέας καταναλώνει κάποιος, τόσο καλύτερα» συμβουλεύει ο κ. Τριχόπουλος.

Τι προσθέτει αυτή η νέα μελέτη στη γνώση μας σχετικά με τη «θαυματουργή», όπως αποδεικνύεται για τη ζωή μας, μεσογειακή διατροφή; Κάθε νέο λιθαράκι είναι πολύτιμο ωστόσο, όπως σημείωσε σε πρόσφατη ομιλία της η κυρία Τριχοπούλου, «η αποκάλυψη του μυστηρίου δεν καταργεί τη μαγεία της μεσογειακής διατροφής».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου