Τρίτη, 23 Ιουνίου 2009

O έντυπος καθημερινός τύπος πεθαίνει

Σε κάθε χώρα δυτικού τύπου, οι ημερήσιες εφημερίδες πουλάνε φύλλα, όσο περίπου το 10% του πληθυσμού. Τόσα πούλαγαν και στην Ελλάδα ως το 1992. Ύστερα αρχισαν να κατρακυλάνε. Και σήμερα έχουν φτάσει στο 2,5% του πληθυσμού. Το οποίο “μοιράζονται” πάνω από 25 ημερήσιες…
Το αξιοπερίεργο είναι ότι το Internet δεν εξηγεί αυτή την κατάρρευση στην Ελλάδα. Διότι ενώ διεθνώς η σχέση 10% διατηρήθηκε, παρά τη μεγάλη διείσδυση του διαδικτύου εκεί, στην Ελλάδα όπου η διείσδυση του διαδικτύουν είναι πολύ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ η σχέση 10% κατέρρευσε. Έτσι στην Ελλάδα η κατάρρευση του ημερησίου Τύπου έχει άλλες εξηγήσεις.
Προσοχή: διεθνώς, είναι βέβαιο ότι το Internet ασκεί μεγάλη πίεση στο συμβατικό τύπο (και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ). Αλλά ειδικά στην Ελλάδα, η κατακόρυφη πτώση των εφημερίδων έχει πολύ μεγαλύητερη σχέση με την δική τους αυτο-απαξίωση και λιγότερη με τις τεχνολογικές καινοτομίες.

(Υπάρχει και πολύ ενδιαφέρουσα βιβλιογραφία πως το ραδιόφωνο και η τηλεόραση ΔΕΝ μειωσαν τις κυκλοφορίες των εφημερίδων στις δεκαετίες 1930 ως 1970. Άρα δεν είναι δεδομένο ότι μια μεγάλη τεχνολογική καινοτομία “εξαφανίζει” αναγκαστικά τα προηγούμενα ΜΜΕ. Τα αναγκάζει, όμως,να αλλάξουν.
Εδώ τα ΜΜΕ άρχισαν να αυτο-απαξιώνονται όταν μπήξε το διαδίκτυο. Κι ενώ βρισκόταν η διείσδυσή του ακόμα στα πρώτα της στάδια, τα παραδοσιακή ΜΜΕ άρχισαν να καταρρέουν. Για άλλους λόγους, δικούς τους. Οχι διότι δεν άντεξαν τον “ανταγωνισμό”…
Σχόλιο από το antinews


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου