Κυριακή, 28 Ιουνίου 2009

Α. Ξύγκας: «Τα Φιλιατρά δεν είναι Ηλεία»

Ευπρόσδεκτοι για εργάτες, ανεπιθύμητοι ως άνθρωποι
Αρκεί η μεγάλη, σε αριθμό, παρουσία λαθρομεταναστών – εργατικών χεριών σε περιόδους συγκομιδής των αγροτικών προϊόντων να τρομάξει την τοπική κοινωνία των Φιλιατρών;
Στο ερώτημα αυτό καταλήξαμε μετά το ρεπορτάζ στην περιοχή, κατόπιν της ανακοίνωσης..
...του βουλευτή Μεσσηνίας Δημ. Σαμπαζιώτη, πως θα ενισχυθεί το Αστυνομικό Τμήμα με έναν ακόμη αξιωματικό και περισσότερους αστυνομικούς, καθώς και με αύξηση των ελέγχων από την ΟΠΚΕ.
Ωστόσο, με όσους κατοίκους της περιοχή ήρθαμε σε επαφή, δήλωσαν πως δεν έχουν πρόβλημα με τους Αφρικανούς μετανάστες, οι οποίοι εργάζονται στη συγκομιδή του καρπουζιού.
Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι ενώ οι μετανάστες είναι ευπρόσδεκτοι ως εργατικά χέρια, μόλις τελειώνει η εργασία τους γίνονται ανεπιθύμητοι.
«Δεν έχουμε μάθει να δεχόμαστε το διαφορετικό»
Ο Αγροτικός Σύλλογος
«Δεν μπορούμε να στερήσουμε από κανέναν τη δυνατότητα να βγει στην πλατεία. Δεν είμαστε ρατσιστές και είμαστε σε πλήρη αντίθεση με όσα λέει ο κ. Καρατζαφέρης», σημείωσε ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Τέλης Καναβός, ο οποίος σχολίασε ακόμη: «Θέλουμε να υπάρχει ένας διακριτικός έλεγχος, να μην υπάρχουν άνθρωποι μέσα στα σκοτάδια και να τρομάζουν ακόμη και τους ίδιους τους δικούς τους. Αν υπάρχει ένας μεθυσμένος και δημιουργεί πρόβλημα, να του γίνεται έλεγχος. Αυτό θέλουμε εμείς. Το ζήτημά μας δεν είναι η παρουσία εδώ των μεταναστών, αλλά ο έλεγχος στις παραβατικές διαδικασίες. Υπάρχουν, άλλωστε, περιστατικά, όπως είχε συμβεί πριν από χρόνια με Ρουμάνους που είχαν καλέσει ομοεθνείς τους, είχαν κανονίσει δουλειές με παραγωγούς και αυτοί που ήρθαν, έπαιρναν ψίχουλα από αυτούς που τους κάλεσαν. Αυτά θέλουμε να αποφεύγουμε, γιατί έχουν αντίκτυπο στην πόλη μας και στην κοινωνία που ζούμε».

Σύμφωνα με τον ίδιο: «Η παραβατική συμπεριφορά δεν εντοπίζεται σε αυτούς που είναι νόμιμα στη χώρα. Το μεγάλο πρόβλημα, κυρίως ως προς τη διαβίωση, είναι των Αφρικανών. Η Πολιτεία δεν έχει δείξει το απαραίτητο ενδιαφέρον. Το θέμα είναι να βοηθηθούν και αυτοί οι άνθρωποι. Ως σύλλογος έχουμε κάνει κάποιες προτάσεις. Να θυμίσω ότι με αφορμή τον εντοπισμό χώρων για την πιθανή χρήση τους, είχαμε βρει και τα ληγμένα φυτοφάρμακα στις παλιές αποθήκες της ΕΑΣ Μεσσηνίας, θέμα που είχατε κάνει ρεπορτάζ. Θα πρέπει να τους οργανώσουμε, όχι σε γκέτο, αλλά να κατοικήσουν σε ανθρώπινες συνθήκες, να έχουν όλες τις υποδομές και να μπορεί να ελέγχεται και η υγεία τους. Θα ’πρεπε δε να έχουμε επαφή με τις πρεσβείες τους για να μπορέσουμε να έρθουμε πιο κοντά ως λαοί και να τους εντάξουμε στην κοινωνία μας».

Οι μετανάστες απασχολούνται στη συγκομιδή του καρπουζιού, στα κηπευτικά, στις ελιές κ.λπ., σύμφωνα με τον κ. Καναβό, ο οποίος σημείωσε ακόμη ότι η μεγάλη ένταση εργασίας στη συλλογή του καρπουζιού συνεπάγεται και όσο το δυνατόν περισσότερα εργατικά χέρια. Επιπρόσθετα, παρατήρησε ότι δεν τίθεται ζήτημα χαμηλής αμοιβής τους από τη συντριπτική πλειοψηφία των παραγωγών, καθώς, ειδικά στο καρπούζι, όλοι οι εργαζόμενοι παίρνουν το ίδιο μεροκάματο.
Όπως είπε στη συνέχεια, «οι Αφρικανοί χρησιμοποιούν την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κέντρο, όπως μας είχαν πει πέρσι σε μια προσπάθεια που είχαμε κάνει να τους βοηθήσουμε, συγκεντρώνοντας ρούχα και άλλα είδη από τις ενορίες. Μας είχαν πει τότε, με τη βοήθεια διερμηνέα, ότι στην Ελλάδα τούς φερόμαστε καλύτερα από όλους, παρά το γεγονός ότι είναι ομόθρησκοι με τους Τούρκους, οι οποίοι τους αντιμετωπίζουν πολύ άσχημα».

Κλείνοντας, επισήμανε ότι οι Αφρικανοί «είναι ήσυχοι, δεν έχουν δημιουργήσει πρόβλημα με τη συμπεριφορά τους και δεν είναι προκλητικοί», για να συμπληρώσει πως έχουν δοθεί οδηγίες στους μεγαλοπαραγωγούς να μην αφήνουν τους εργαζόμενους στην πλατεία αλλά σε άλλα σημεία, ενώ υπάρχουν και παραγωγοί από άλλες γειτονικές περιοχές που τους αφήνουν στην πλατεία. «Εκεί υπάρχει μια γκρίνια από τον κόσμο και τα μαγαζιά», εξήγησε.


Πολιτική κατεύθυνση από τη Ρηγίλλης

Από τα επιτελεία της Ρηγίλλης υπάρχει πολιτική κατεύθυνση, παρατήρησε από την πλευρά του ο καθηγητής Αντ. Στυλιανός, με αγροτική περιουσία στην περιοχή, ο οποίος έχει παντρευτεί αλλοδαπή και απασχολεί αλλοδαπούς στις αγροτικές του δραστηριότητες και, κυρίως, στην ελαιοσυγκομιδή. Ο ίδιος δεν έχει απασχολήσει Αφρικανούς, αλλά σύμφωνα με όσα του έχουν μεταφερθεί, είναι μαλθακοί, σημειώνοντας ότι οι συγκεκριμένοι δεν τρέφονται σωστά, δε διαβιούν κάτω από συνθήκες υγιεινής και δεν μπορούν να υπάρχουν απαιτήσεις για μεγαλύτερες αποδόσεις. Πρότεινε δε «να δημιουργηθούν ξενώνες σε παλιά κτήρια, που, αφού διαμορφωθούν κατάλληλα με όλες τις υποδομές, να κατοικούνται από αυτούς, οι οποίοι θα καταβάλουν και κάποιο αντίτιμο, ώστε να ζουν σαν άνθρωποι και όχι σαν σκυλιά. Είναι πλήρης η εγκατάλειψη και αυτός είναι ο λόγος που ξεκινά η παραβατικότητα, αν μιλάμε για παραβατικότητα».


Δεν ενοχλούν οι μετανάστες από την Αφρική

«Είναι καλοί να δουλεύουν στα χωράφια, αλλά δεν είναι καλή η παρουσία τους στην πλατεία», σχολίασε ο γραμματέας της Τοπικής Οργάνωσης του Πα.Σο.Κ. Θαν. Γαλανόπουλος, λέγοντας πως κάποιοι ενοχλούν με τη συμπεριφορά τους και άλλοι όχι. Όπως εξήγησε, είναι ενοχλητική η παρουσία τους όταν, για παράδειγμα, ουρούν δημόσια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι ανάλογο κι ένας Έλληνας.

Παρατήρησε ακόμη πως υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στη διαβίωση των Βούλγαρων και των Ρουμάνων στα Φιλιατρά, καθώς δεν έχουν ακόμη εγκλιματιστεί με τις συνήθειες της περιοχής, ενώ οι Αφρικανοί κατοικούν έξω από την πόλη και απλώς αναζητούν μεροκάματο. «Δεν έχω ακούσει να δημιουργούν πρόβλημα οι Αφρικανοί, αλλά η παρουσία τους τρομάζει τον κόσμο. Βέβαια, όπως είπα, καλοί είναι όταν δουλεύουν, αλλά όχι για να συμβιώνουν μαζί μας», σχολίασε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι υπάρχει πρόβλημα αστυνόμευσης στην περιοχή, καθώς η Πολιτεία έχει εγκαταλείψει τα Φιλιατρά. Ο ίδιος πρότεινε να στελεχωθούν τα τμήματα της Περιφέρειας και όχι να υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση προσωπικού στην Αστυνομική Διεύθυνση.

Ο Κυριάκος Λατάνης απασχολεί οικονομικούς μετανάστες στις αγροτικές του επιχειρήσεις, κυρίως Αλβανούς, Βούλγαρους και Ρουμάνους. Δεν του έχουν δημιουργήσει προβλήματα, όπως είπε, αν και πρόσθεσε ότι κατά καιρούς ακούγονται διάφορα. Ο ίδιος δεν έχει απασχολήσει Αφρικανούς εργάτες και στην ερώτηση αν έχει ακούσει αρνητικά σχόλια για αυτούς, απάντησε αρνητικά κουνώντας με χαρακτηριστικό τρόπο το δάχτυλό του.

Κατά τον ίδιο, αν υπάρχουν προβλήματα, οφείλονται στο γεγονός ότι κάποιοι εργοδότες δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους,
ενώ τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Γαλανόπουλος θυμήθηκαν περιστατικά του παρελθόντος, οπότε εργοδότες απασχολούσαν αλλοδαπούς και για να μην τους πληρώσουν, τους κατέδιδαν στην Αστυνομία.
Ανέφερε- και αυτός- ότι η παρουσία των Αφρικανών μεταναστών στην πλατεία είναι εκείνη που ενοχλεί τους κατοίκους, χωρίς όμως οι πρώτοι να έχουν δώσει δικαίωμα.
Στην παρέα προστέθηκε και ο Μπάμπης Καλογερόπουλος από τους Χριστιάνους, ο οποίος θυμήθηκε ανάλογη αντίδραση των Φιλιατρινών πριν χρόνια, τότε που έρχονταν να βοηθήσουν στην ελαιοσυγκομιδή κάτοικοι των Τρικάλων: «Δεν έχουμε μάθει να δεχόμαστε το διαφορετικό. Από εκεί ξεκινούν όλα για μένα. Είναι ζήτημα Παιδείας». Αναρωτήθηκε δε, αν ο τοπικισμός λειτουργεί και ως ρατσισμός.



Α. Ξύγκας: «Τα Φιλιατρά δεν είναι Ηλεία»

Σύμφωνα με το δήμαρχο Άλκη Ξύγκα, μετά τη λήξη της συγκομιδής του καρπουζιού οι περισσότεροι παράνομοι μετανάστες (Αφρικανοί) έχουν πάει στην Ηλεία: «Με τους υπόλοιπους δεν έχουμε προβλήματα. Οι Ρουμάνοι είναι λίγο επιρρεπείς στις κλοπές, αλλά συλλαμβάνονται. Ούτε με τους Βούλγαρους έχουμε πρόβλημα, αλλά ούτε και με τους Αλβανούς, Το πρόβλημα είναι στις ορδές των μαύρων μεταναστών. Η κατάσταση είναι μια παλάντζα. Από τη μια πλευρά, χρειάζονται εργατικά χέρια και, από την άλλη, δεν μπορούν να είναι παράνομοι. Ελέγχουμε τους χώρους που μένουν, δεν τους εκμεταλλεύονται οι εργοδότες και οι Αφρικανοί είναι πολύ ευχαριστημένοι από τη συμπεριφορά των κατοίκων, που τους δίνουν φαΐ ή ρούχα μέσω της εκκλησίας».
Ο δήμαρχος διευκρίνισε πως το πρόβλημα εντοπίζεται στο μεγάλο αριθμό τους: «Για να πούμε την αλήθεια, ούτε επιρρεπείς σε κλοπές είναι ούτε τίποτε. Απλώς, επειδή δεν έχουν πού να πάνε, τους ενημερώνουν οι δικοί τους με τα κινητά κι έχουν μαζευτεί εδώ. Το επόμενο κύμα θα έρθει με τις ελιές. Τα Φιλιατρά είναι η πέμπτη πόλη στην Ελλάδα, όσον αφορά στη συγκέντρωση μεταναστών».
Και συνέχισε λέγοντας: «Μόνο οι νόμιμοι μετανάστες είναι 1.017. Τα προβλήματα που υπάρχουν είναι ότι αφοδεύουν ή ουρούν ακόμη και μέσα στο δρόμο, καθώς δεν έχουν κάποιον χώρο να κατοικήσουν, αλλά σιγά σιγά εξοικειώνονται».
Ο κ. Ξύγκας επισήμανε, τέλος, την καλή συμπεριφορά των Φιλιατρινών απέναντι στους μετανάστες, παρατηρώντας: «Εμείς εδώ δεν είμαστε Ηλεία», για να προσθέσει πως μόνο η παρουσία τους είναι εκείνη που προκαλεί φόβο. Έφερε δε ως παράδειγμα το εξής: «Γυρίζει κάποιο κοριτσάκι από το φροντιστήριο το βράδυ, αν δει και 10 άτομα να έρχονται κατά πάνω της, “κοκάλωσε”, καθώς δεν ξέρει αν είναι παραβατικοί στη συμπεριφορά τους». Κατά τον ίδιο, πρέπει να προετοιμαζόμαστε πριν μας βρει το κακό.



Αφρικανοί μετανάστες

Ο Κάφι είναι από την Ερυθραία και βρίσκεται στην περιοχή για περισσότερο από ένα χρόνο. Ήρθε στην Ελλάδα να βρει την τύχη του, αλλά μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να εργάζεται τρεις φορές το μήνα, μία ανά δέκα ημέρες. «Είναι πολύ δύσκολο να βρεις συνεχόμενη δουλειά», παρατηρεί, λέγοντας πως κερδίζει 20 ευρώ κάθε φορά που δουλεύει για 10 ώρες. Όπως είπε, δεν έχει πρόβλημα με τους κατοίκους, οι οποίοι του συμπεριφέρονται πολύ καλά, αλλά με το γεγονός ότι δε βρίσκει καθημερινά εργασία. Ο ίδιος κατοικεί σε μια αποθήκη, μαζί με άλλους πατριώτες του.

Ο Αμπντούλ είναι από το Μαρόκο και ήρθε στην Ελλάδα για να βελτιώσει τη ζωή του, όσο και των συγγενών του, ενώ ξενιτεμένος είναι και ένας αδελφός του, ο οποίος κατοικεί στην Ισπανία. Θέλει να συνεχίσει τις σπουδές του, έχει σπουδάσει οικονομικές επιστήμες και ελπίζει σε μια καλύτερη λύση και διαβίωση.
Ούτε κι αυτός αντιμετωπίζει πρόβλημα με τους κατοίκους της περιοχής, η πλειοψηφία των οποίων του έχει συμπεριφερθεί πολύ καλά.
Αναρτήθηκε από filiatranet blog στις 12:25



2 σχόλια:

  1. Χαράλαμπε αμφισβητώ ανοικτά ότι υπάρχει ρατσισμός στα Φιλιατρά.
    Είναι το σχόλιο που έχω αφήσει στο Φιλιατρά News το οποίο και σου παραθέτω:

    Οχι και ρατσισμός. Είναι υποκρισία να λέμε ότι υπάρχει ρατσισμός στα Φιλιατρά.
    Οι ίδιοι οι μετανάστες αναφέρει το δημοσίευμα (και έτσι είναι δηλαδή) λένε ότι τους φερόμαστε πάρα πολύ καλά.

    Οι λέξεις ρατσισμός, ανεπιθύμητοι κλπ κλπ δείχνουν εμπάθεια για τα Φιλιατρά.
    Αν υπάρχει ρατσισμός εδώ, τι να πούμε για την Μανωλάδα που τους έδεσαν και τους έκαναν βόλτες πίσω από τα αυτοκίνητα τους.

    http://filiatranews.blogspot.com/2009/06/blog-post_3401.html


    Αλλα εδώ που τα λέμε ΠΟΛΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ να τους έβλεπα όλους αυτούς τους έγχρωμους μετανάστες στην Καλαμάτα. Να ζουν και να περιφέρονται ανάμεσα στους Καλαματιανούς.
    Τι αντιδράσεις θα είχαμε άραγε?? ΜΗΠΩΣ και το τονίζω ΜΗΠΩΣ χειρότερες από την Μανωλάδα?????

    Μην υιοθετούμε την παροιμία "Μακρυά από τον... "Νικολάκη μας" και όπου θέλουν ας είναι."
    ΑΥΤΟ είναι υποκρισία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή