Πέμπτη 4 Ιουνίου 2009

Εισαγόμενα τρόφιμα made in Greece!

Με ελληνικά προϊόντα από το... εξωτερικό ξορκίζουν την οικονομική κρίση δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα.

Γυρνούν την πλάτη στις ελληνικές εταιρείες παραγωγής και αγοράζουν τα προϊόντα που αυτές διαθέτουν, μόνο εφόσον τα προϊόντα τους έχουν ήδη εξαχθεί- με χαμηλές τιμές- στο εξωτερικό. Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνουν, όπως λένε, χαμηλότερο κόστος αγοράς και υπόσχονται ευνοϊκότερες τιμές στους πελάτες τους.

Συγκεκριμένη εταιρεία εισαγωγής και διακίνησης προϊόντων με έδρα τη Θεσσαλονίκη εισάγει εδώ και περίπου έναν χρόνο ελληνικά προϊόντα που έχουν ήδη εξαχθεί στο εξωτερικό και προμηθεύει δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα. «Βρίσκω τα ίδια ακριβώς προϊόντα σε πολύ πιο συμφέρουσες τιμές απ΄ ό,τι θα τα αγόραζα εξ αρχής από την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τα αγοράσω από εδώ. Τα φέρνω από το εξωτερικό και ρίχνω τις τιμές», δηλώνει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Βασίλης Βασίλαγας και απαριθμεί ένα ένα τα ελληνικά προϊόντα που ουσιαστικά επανεισάγει.
Μέχρι και ελαιόλαδο!
Όσπρια, μπισκότα γνωστής ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται χρόνια στον χώρο, κρουασάν, παξιμάδια, ελιές, ζυμαρικά, κριτσίνια, μέχρι και ελληνικό λάδι είναι μερικά μόνο από τα δεκάδες ελληνικά προϊόντα που εισάγει ο κ. Βασίλαγας από χώρες όπως η Αγγλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Τσεχία. Προϊόντα που φεύγουν από την Ελλάδα και εισάγονται λίγες ημέρες αργότερα σε τιμές τουλάχιστον 30% κάτω, σε σύγκριση με τις τιμές που τα ίδια ακριβώς προϊόντα πωλούνται στο εμπόριο, αναφέρει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας. «Πλέον δεν συμφέρει σε κανέναν να αγοράζει από την Ελλάδα. Εδώ τα πάντα είναι πανάκριβα και μάλιστα χωρίς να υπάρχει λόγος», τονίζει χαρακτηριστικά και διευκρινίζει πως πλέον συνεργάζεται με ελάχιστες ελληνικές εταιρείες, «που διατηρούν, ακόμη τουλάχιστον, τις τιμές σε λογικά επίπεδα».

Στους χώρους της εταιρείας, ο κ. Βασίλαγας δείχνει τα ελληνικά προϊόντα που διαθέτει στο ράφι. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί, για παράδειγμα, η συσκευασία 5 λίτρων λαδιού με τιμή πώλησης (λιανική) 12,94 ευρώ. Με μια προσεκτική ματιά στην ετικέτα διαπιστώνει εύκολα κανείς ότι πρόκειται για ελληνικό προϊόν που έχει εξαχθεί στη Βουλγαρία και έχει επιστρέψει ξανά στη χώρα προέλευσής του. Λίγο πιο πέρα, ο κ. Βασίλαγας δείχνει μια συσκευασία παξιμαδιών, γνω στής ελληνικής εταιρείας παραγωγής. Τα πάντα πάνω στη συσκευασία είναι γραμμένα στα αγγλικά, καθώς το προϊόν προοριζόταν για τους Άγγλους και όχι για τους Έλληνες καταναλωτές.

Και βουλγάρικες ετικέτες
Στο μεταξύ, σε μια προσπάθεια περαιτέρω μείωσης των τιμών, ο κ. Βασίλαγας έκανε ένα βήμα πιο πέρα. Άρχισε την εισαγωγή και διακίνηση επώνυμων προϊόντων, τα οποία δεν προέρχονται από ελληνικές εταιρείες παραγωγής αλλά από τις αντίστοιχες εταιρείες που εδρεύουν σε κράτη- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για τα ίδια ακριβώς προϊόντα που βρίσκουμε στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων τροφίμων, με μια μικρή μόνο διαφορά: τα προϊόντα αυτά έχουν κατασκευαστεί στο εξωτερικό και δεν προορίζονταν για τους Έλληνες καταναλωτές. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, οι συσκευασίες τους παραμένουν γραμμένες στα ρουμάνικα, τα βουλγάρικα, τα γερμανικά, τα τσέχικα, τα αγγλικά, ανάλογα πάντα με τη χώρα προέλευσής τους. Μια ετικέτα- αυτοκόλλητο, που προστίθεται την τελευταία στιγμή στην πίσω πλευρά της συσκευασίας, αρκεί για να δώσει τις αναγκαίες πληροφορίες στον Έλληνα καταναλωτή.

Στους χώρους της εταιρείας υπάρχουν αναψυκτικά πολύ γνωστής μάρκας που προέρχονται από το εργοστάσιο εμφιάλωσης και παραγωγής της Βουλγαρίας. Στο διπλανό ράφι υπήρχαν επώνυμα απορρυπαντικά με οδηγίες χρήσεως στα γερμανικά, συσκευασίες δημητριακών που παράγονται στην Πολωνία, χυμοί made in Βulgary, μπισκότα από την Ιταλία και ένα σωρό άλλα είδη, που παρασκευάζονται και εισάγονται από χώρες της Ευρώπης. «Στην Ευρωπαϊκή Ένωση η διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών είναι ελεύθερη. Δεν υπάρχουν περιορισμοί», απαντά ο κ. Βασίλαγας σε όσους σπεύδουν να τον κατηγορήσουν για αθέμιτο ανταγωνισμό.

Σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα
Άλλωστε, όπως εξηγεί, η διακίνηση ανάλογων προϊόντων αποτελεί τον μόνο τρόπο για να επιβιώσει στις μέρες μας η μικρομεσαία επιχείρηση. «Δεν συμφέρει πλέον τον ψιλικατζή να αγοράσει τα ίδια προϊόντα από την ελληνική εταιρεία παραγωγής που προμηθεύει τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, γιατί αναπόφευκτα θα αναγκαστεί να αγοράσει ακριβά, να πουλήσει ακριβότερα και να χάσει τους πελάτες του. Πλέον αγοράζει φθηνά, ανταγωνίζεται στις τιμές τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων και επιβιώνει οικονομικά», διευκρινίζει. Όσο για το δίκτυο των πελατών του, σημειώνει πως προμηθεύει επιχειρήσεις σε Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Βέροια, Χαλκιδική, Πέλλα, Κατερίνη, Ημαθία, Σέρρες, Δράμα και Χαλκιδική, ενώ πουλάει τα προϊόντα και σε καταναλωτές σε τιμές λιανικής.
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ Καραγκιαούρης διατηρεί μίνι μάρκετ στην περιοχή της Χαριλάου.

Τους τελευταίους μήνες άρχισε να συνεργάζεται με τον κ. Βασίλαγα, προκειμένου να μπορέσει να αγοράζει και να πουλά φθηνά προϊόντα στους πελάτες. «Οι τιμές είναι πολύ πιο χαμηλές. Καμία σχέση με αλλού. Είναι τουλάχιστον 30% κάτω», λέει χαρακτηριστικά. Σχετικά με τα ελληνικά προϊόντα επανεισαγωγής, ο κ. Καραγκιαούρης είναι κατηγορηματικός:

«Γιατί όχι; Αν δεν με συμφέρει να τα αγοράσω από εδώ, εννοείται πως θα τα αγοράσω από κάποιον που τα φέρνει από έξω σε λογικές τιμές. Πώς αλλιώς θα διατηρήσω τους πελάτες μου;».

Διευκρινίζει ωστόσο πως δεν γνωρίζει ακριβώς ποια από τα προϊόντα που προμηθεύεται από τον συγκεκριμένο έμπορο προέρχονται από το εξωτερικόαφού πρόκειται για χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Στα τιμολόγια δεν αναγράφεται κάτι συγκεκριμένο. Είναι όμως σχεδόν σίγουρο. Τέτοιες τιμές δεν τις βρίσκεις αλλού», συμπληρώνει.
Η κ. Ζλατομίρα Νικόλοβα, που διατηρεί φούρνο στην περιοχή του ΕλευθερίουΚορδελιού, είναι από τους εμπόρους που πουλάνε επώνυμα προϊόντα από χώρες του εξωτερικού. Στο ψυγείο της μαζί με τους χυμούς, το γάλα και τα μπουκαλάκια με εμφιαλωμένο νερό, βρίσκονται πορτοκαλάδες και διάφορα αναψυκτικά made in Βulgary σε τιμές πολύ πιο κάτω από ό,τι έχουμε συνηθίσει να τα αγοράζουμε. Όπως εξηγεί, αποφάσισε να φέρει στο μαγαζί της αυτά τα προϊόντα για να μπορεί να πουλάει φθηνότερα και να κρατήσει τους πελάτες της. Και όπως φαίνεται, δικαιώνεται για την επιλογή της. «Ο κόσμος τα αγοράζει. Γνωρίζει τη συγκεκριμένη μάρκα αναψυκτικού και την παίρνει με κλειστά μάτια. Για τον πελάτη δεν έχει σημασία αν το προϊόν παρασκευάστηκε στη Βουλγαρία ή την Ελλάδα. Σημασία έχει η τιμή. Και όταν βρίσκει το ίδιο προϊόν πολύ πιο φθηνό είναι φυσικό να το αγοράζει», λέει.





1 σχόλιο:

  1. Καλα μιλαμε η Ελλαδα σε ολο της το μεγαλειο..
    Πολλα μπραβο στον συγκεκριμενο κυριο που επελεξε να μην ειναι το κοροιδακι της υποθεσης...

    Χαιρετω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή