Δευτέρα, 11 Μαΐου 2009

Και ιδιώτες θα μπορούν να αποκτούν από δημοπρασίες Ι.Χ.

Και ιδιώτες θα μπορούν να αποκτούν από δημοπρασίες Ι.Χ. Και αυτό επειδή οι έμποροι δεν μπορούν πλέον -λόγω της κρίσης- να απορροφήσουν όλο το στοκ των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν στα χέρια τους οι τράπεζες.

Στα τελωνεία της Ελευσίνας, του Ασπρόπυργου, αλλά και σε ιδιωτικά μεγάλα πάρκινγκ υπάρχει σήμερα στόλος 30.000 παρκαρισμένων αυτοκινήτων. Περιήλθαν στα χέρια των τραπεζών, είτε μέσω του leasing, είτε από κατασχέσεις. Ορισμένες τράπεζες μέσω θυγατρικών τους προχωρούν ήδη σε πωλήσεις προς καλούς πελάτες τους, αλλά και μεμονωμένους ιδιώτες.

Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί πως οι δημοπρασίες δεν έχουν ανοίξει ακόμα στο ευρύ κοινό, καθώς αναζητείται η νομική φόρμουλα που θα το επιτρέπει.

Τουλάχιστον δύο τράπεζες πρόσφατα βρέθηκαν να έχουν στην κατοχή τους ιδιαίτερα ακριβά αυτοκίνητα που περιήλθαν στην κυριότητα τους από το κανόνι που έσκασε στην αγορά η εταιρεία πολυτελών Ι.Χ. του Απέργη. Κάποια από αυτά τα αυτοκίνητα αγοράστηκαν πακέτο από εμπόρους και άλλα διατέθηκαν μεμονωμένα σε καλούς πελάτες των τραπεζών.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα αυτοκίνητα που σήμερα βρίσκονται παρκαρισμένα στους τελωνειακούς χώρους προέρχονται στην συντριπτική τους πλειονότητα από εταιρείες εμπορίας και είχαν αποκτηθεί μέσω εταιρικής χρηματοδότησης, του λεγόμενου stock finance. Αναφέρουμε ότι στην περίπτωση αυτή η κυριότητα του Ι.Χ. παρακρατείται από την τράπεζα και κάθε φορά που ο έμπορος πωλούσε Ι.Χ., εξοφλούσε το αντίτιμο στην τράπεζα και έπαιρνε τα χαρτιά.

Όμως λόγω της κρίσης πολλοί έμποροι δεν μπόρεσαν να διαθέσουν στην αγορά τα αυτοκίνητα που είχαν προμηθευτεί μέσω του stock finance.

Σήμερα οι εταιρείες εμπορίας Ι.Χ. διανύουν τη χειρότερη περίοδο στην ιστορία τους και 1 στα 6 καταστήματα απειλείται με λουκέτο. Πολλές εταιρείες φοβούνται πως αν ανοίξουν οι δημοπρασίες στο ευρύ κοινό, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι ορισμένες επιχειρήσεις του χώρου θα οδηγηθούν σε κλείσιμο.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οι τράπεζες που διαθέτουν θυγατρικές εταιρείες είναι εύκολο να «ανοίξουν» τις δημοπρασίες στο ευρύ κοινό. Οι υπόλοιπες έχουν στόχο να δίνουν τα αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους «πακέτο» σε εμπόρους.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου