Κυριακή, 2 Αυγούστου 2009

Τι να σου κάνει ένας Αύγουστος;

Με καλούς οιωνούς ξεκίνησε ο κατεξοχήν μήνας διακοπών που και για την Ελλάδα είναι ο Αύγουστος. Οι μεγάλες πόλεις ερημώνουν και οι τουριστικοί προορισμοί εκρήγνυνται τόσο από πλευράς πληρότητας όσο όμως και από πλευράς τιμών. Και για άλλη μια χρονιά, που ειδικώς εφέτος σφραγίζεται και από τις αναμφισβήτητες συνέπειες της κρίσης, η τουριστική περίοδος ιδιαίτερα για τον εσωτερικό τουρισμό περιορίζεται σε περίπου 20 ημέρες του Αυγούστου.

Ομως, για μια χώρα όπως η Ελλάδα, που προσφέρει άριστες συνθήκες για θερινό τουρισμό τουλάχιστον για 4 μήνες, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο τουρισμός είναι τόσο σημαντικός κλάδος για την ελληνική οικονομία, το θέμα της συρρίκνωσης της τουριστικής περιόδου ουσιαστικά σε έναν μήνα, χρήζει μιας διαφορετικής προσέγγισης.

Οι οικονομικές επιπτώσεις του φαινομένου αυτού είναι σημαντικές. Η εξάρτησή μας από τα έσοδα του κλάδου του τουρισμού δεν μας επιτρέπει να περιορίζουμε τα έσοδα αυτά σε διάστημα ενός μηνός. Οι συνέπειες είναι προφανείς για τους χιλιάδες εργαζομένους στον κλάδο, τους διαθέτοντες καταλύματα και ξενοδοχειακές μονάδες, τους φορείς συγκοινωνιών, ιδιαίτερα την ακτοπλοΐα, ακόμη και όσους υποστηρίζουν τη διακίνηση προϊόντων προς τις τουριστικές περιοχές. Επίσης, είναι προφανείς για όσους μένουν στις μεγάλες πόλεις, αφού οι υπόλοιποι κλάδοι της οικονομίας, επιχειρήσεις αλλά και δημόσιος τομέας υπολειτουργούν, κάτι που θα μπορούσε να αποφευχθεί. Και βέβαια ακριβώς λόγω του συνωστισμού τις ημέρες του Αυγούστου, τελικώς κανείς δεν είναι ευχαριστημένος, κάτι που ειδικώς σε ό,τι αφορά ξένους τουρίστες δίνει αφορμή για δυσφήμηση της χώρας.

Ολα αυτά θα πρέπει να συζητηθούν αλλά σε κεντρικό επίπεδο και να οδηγήσουν σε μια συναντίληψη για την ανάγκη μιας διαφορετικής στρατηγικής και διαφορετικών πιο σύγχρονων πρακτικών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, που ναι μεν θα απαιτήσουν πολύ χρόνο για να παράξουν αποτέλεσμα, όταν όμως τούτο επέλθει θα είναι εξαιρετικά θετικό για την ελληνική οικονομία συνολικά, εκτοξεύοντας την αποδοτικότητα του ελληνικού τουριστικού κλάδου στα ύψη.
Κέρδος



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου