Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009

Μετά τα μέσα Ιουνίου στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις ταμειακές στα πρατήρια

Μετά τις 16 Ιουνίου, οπότε ανοίγει η Βουλή, θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για την εγκατάσταση ταμειακών μηχανών και συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών στα πρατήρια καυσίμων και την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των ΚΕΔΑΚ, όπως είπε την Τρίτη ο γγ του υπ. Ανάπτυξης Κ.Μουσουρούλης, μιλώντας σε εκδήλωση του ΙΟΒΕ για την αγορά καυσίμων.

Τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης Αγοράς Καυσίμων θα κάνουν και κοστολογικούς ελέγχους, ενώ θα μπορούν να επιβάλουν άμεσα ποινές για νοθεία μετά από εξέταση δείγματος που θα γίνεται επιτόπου, χωρίς να χρειάζεται επιβεβαίωση από το Γενικό Χημείο.

Ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας Αλκης Κορρές ανέφερε ότι η τιμή χωρίς φόρους της αμόλυβδης στη χώρα μας το 2008 ήταν η πέμπτη υψηλότερη στην ΕΕ και του ντήζελ κίνησης η ακριβότερη μεταξύ των «27», ωστόσο, «σε σύγκριση με τις χώρες της Μεσογείου βρισκόμαστε κοντά στο μέσο όρο».


Ο κ. Κορρές ανέφερε πως οι αιτίες για τις διαφορές από το μέσο όρο της ΕΕ είναι η μορφολογία της χώρας που ανεβάζει το κόστος μεταφοράς (νησιά, ορεινό ανάγλυφο), οι δυσκολίες στην κατασκευή νέων δεξαμενών, οι μικρές καταναλώσεις ανά πρατήριο, το λαθρεμπόριο και η πειρατεία, η γραφειοκρατία στις τελωνειακές διαδικασίες, οι περιορισμοί στην έκδοση νέων αδειών βυτιοφόρων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 2008 η τιμή διυλιστηρίου κάλυπτε το 41% της λιανικής τιμής της αμόλυβδης (από 38% το 2005), οι φόροι ήταν το 48% (από 50%) και τα μικτά περιθώρια κέρδους 11% (από 13%).

Το ΙΟΒΕ υπογραμμίζει εξάλλου ότι οι ποσοστιαίες αυξομειώσεις στις λιανικές τιμές είναι μικρότερες από τις αντίστοιχες αυξήσεις ή μειώσεις των διεθνών τιμών, καθώς στις τιμές καταναλωτή περιλαμβάνεται σταθερό ποσό φόρου.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου